dinsdag, november 14, 2006

Pas gelezen en uitgespuwd

Vroeger stond hier op mijn blog wel eens een boekbespreking. De laatste tijd moet ik te veel werken, en komt het er niet meer zo van. En tegelijk bots ik op slechte boeken. Zo belandde in mijn huis Mijn leven met Mozart van Eric Emmanuel-Schmidt.

"Ik was een tiener - O - en ik had zo'n depressieve gedachten - O - je kan het je niet voorstellen - O - en ik dacht - O - dat ik de enige was - O - ik wilde zelfmoord plegen. En toen hoorde ik de muziek van Mozart - O - zo mooi en toen wist ik - O - ik wil verder leven, om zoveel mooie dingen in mijn leven te aanschouwen.
En toen was ik een twintiger. - O - ik was zo snobistisch. - O - Mozart, ik was je vergeten omdat ik als elitaire snob het mij niet kon veroorloven naar jou te luisteren. Gelukkig - O - zo gelukkig kwam je terug in mijn leven."

Zeg. Dat was genoeg. Het boek gaat waarschijnlijk verder maar dan zonder mij. Ik ga verder met de Amerikanen.

0 Reacties:

:
:
:

BloggerHacks

<< Home