zondag, mei 06, 2007

Pas gelezen: Waar is het fout gegaan van Lionel Shriver

Het overkomt mij niet te veel dat ik recente internationale bestsellers lees. Waarschijnlijk omdat die meestal uit de angelsaksische wereld komen en omdat ik op mijn eentje een strijd aanga met de angelsaksische cultuurdominantie. Over het Kevin-boek (de oorspronkelijke titel luidt Let's talk about Kevin, ik weet niet hoe ze bij dit Nederlands gekomen zijn) hoorde ik echter al zoveel spreken, dat ik het wel ter hand moest nemen. Het boek over een moeder die nagaat hoe haar zoon gekomen is tot het afschieten van schoolgenoten. Een thema dat leeft in de States. De constructie van het boek laat niet te wensen over. Niets. Behalve dat Kevin wel heel intelligent is. En dat sommige dialogen met hem te goed zijn voor het normale leven. Ik hou niet van geschreven dialogen die niet uitgesproken kunnen worden.

0 Reacties:

:
:
:

BloggerHacks

<< Home