zaterdag, november 11, 2006

Arme blog, je lijdt aan verwaarlozing, het spijt me ontzettend. Deze week kwam een softwarelegende bxl aandoen en moest ik draaien tot ik bijna in de rooie ging. Bijna, zeg ik, ik heb de gewoonte op tijd te stoppen.
Het boeiendste op deze zaterdagochtend is de onrust in Kinshasa deze morgen. Ik zoek info op het web maar er is haast niets te vinden. Op basis van meer voorlopige resultaten lijkt de overwinning - verrassing verrassing - naar zittend president Kabila te gaan. In Afrikaanse 'prille democratieën' wint meestal de zittende heerser. Verliezer Bemba is populairder in Kinshasa en beschikt in de hoofdstad eveneens over prive-milities. Voeg daaraan toe dat veel mensen honger hebben en hopen bij relletjes enkele winkels leeg te roven. Dan krijg je een explosieve cocktail. Er zijn wel veel internationale troepen die de rust moeten bewaren en eigenlijk de macht van Kabila verdedigen.

0 Reacties:

:
:
:

BloggerHacks

<< Home