donderdag, oktober 19, 2006

ACE revisited

Hier op mijn blog berichtte ik enkele dagen geleden over de nieuwe bank, ACE, voor onethisch beleggen. Wel, nu blijkt het bericht nep, het ging om publiciteit voor ethisch bankieren. Initiatiefnemers van de dure stunt zijn: netwerk vlaanderen (een vzw voor ethisch beleggen) en stad Brussel. Dat de overheid initiatieven steunt ten voordele van ethisch beleggen, is verantwoord. Maar dat is helemaal geen bevoegdheid van de stad, en al zeker niet van een stad die elke cent eigenlijk twee keer zou moeten omdraaien. Tekent hiervoor verantwoordelijk: Ecolo-schepen Bruno De Lille.

Pijnlijker wordt het wanneer blijkt dat hun lukraak gekozen naam, ACE, blijkt te bestaan. ACE is een financiële instelling. Het amateurisme van Netwerk Vlaanderen tiert. Ooit werkte ik bij een grote financiële instelling die een investering deed waar ik niet mee akkoord ging (omdat ze zorgde voor de vernietiging van zeer waardevol Koerdisch erfgoed). Ik hoopte om vanbinnenuit iets te kunnen veranderen in de grootbank waar ik werkte en ik bezocht een bijeenkomst van Netwerk Vlaanderen. Nou nou, de foutieve leuzen tegen het kapitaal die ik daar gehoord heb...

0 Reacties:

:
:
:

BloggerHacks

<< Home