woensdag, september 27, 2006

Office 2007

Gisteren Office 2007 getest en zwaar onder de indruk. Ze hebben de ergonomen hun ding laten doen. Een tekst doorloopt een proces. Wanneer je bijvoorbeeld in het stadium "review" aankomt, krijg je enkel duidelijke buttons te zien als track changes of spellingcheck (er zat zelfs een vertaalknop op maar die heb ik niet kunnen proberen). Je krijgt weer overzicht op de mogelijkheden en de betekenis van buttons is niet langer kryptisch. Je ontdekt ook weer nieuwe mogelijkheden.

De Vista kon ik ook even testen. Heel even maar. Op alle toegevoegde mogelijkheden, heb ik nog geen duidelijk zicht. De interface vind ik minder veranderd dan wat ik verwachtte na wat ik er al over las. Het ziet er moderner uit, zekerst, maar het blijft vertrouwder aanvoelen dan Office 2007. Als veranderingen echter door bekwame ergonomen ingegeven worden, dan kan er wat mij betreft niet genoeg wijzigen. De interface-ergonomie ligt mij na aan het hart.

0 Reacties:

:
:
:

BloggerHacks

<< Home