maandag, augustus 28, 2006

Rariteiten

Tijdens het werk mocht ik iets opzoeken over programmeertalen en op de pagina waar ik moest zijn, trof ik een mysterieuze link naar 'niet-engelse programmeertalen'. Er stonden er een zestal vermeld. In het Spaans, het Chinees, het Fins, ... en in het Klingon: Var'aq is a programming language based loosely upon the grammatical
structure of the Klingon language.

Ik wil nu niet beweren dat ik alle talen van de wereld ken, verre van, maar het Klingon lijkt mij heel vreemd. Het blijkt de taal te zijn die aliens in Star Trek spreken: "It was created as part of a speculative exercise in imagining what the computer culture of the fictional Klingon race might be like."

Een rapport dat ik inkeek leerde mij dat de Duitse bedrijven de stiptste betalers zijn, en de Italiaanse zijn ... nou ... niet zo stipt. Het grappige was dat als ze aan Duitse financiële directeurs vroegen hoe ze dachten te scoren in vergelijking met het buitenland, ze als antwoord kregen: "zeer slecht, in het buitenland is het beter." Vroegen ze het aan de Italianen, dan zeiden die het veel beter te presteren dan wat in andere landen gebeurlijk is.

Zou zoiets vaker opgaan? Zou een slechte minnaar bijvoorbeeld zeggen van zichzelf dat hij veel bedrevener is dan de meeste andere? En omgekeerd? En zou het net daarmee te maken hebben? Dat je slecht bent omdat je heel snel dacht dat je goed was en niet meer hoefde bij te leren? Aha!

0 Reacties:

:
:
:

BloggerHacks

<< Home