zondag, juni 04, 2006

Weltmeister

Het WK voetbal begint morgen, en eigenlijk horen we nu niet te spreken van WK maar van WM, naar het mooie Duitse woord Weltmeister. Het is lang geleden dat ik er zo naar uitzag, sinds '94 denk ik, de laatste keren dat de Rode Duivels met een knappe selectie afreisden. Deze keer zijn ze er niet bij, en dat is een geruststelling. In de kranten geen paginagrote interviews met de Nico Vankerckhovens van deze wereld. Er is meer aandacht voor de goede spelers, en die zijn niet zeldzaam op dit WK. Om maar eens een greep te noemen van het Spaanse en Braziliaanse middenveld: Xavi, Reyes, Iniesta, Joaquin, Fabregas, Kaka, Ronaldinho, Juninho.

Mijn hart gaat evenwel uit naar de Olifanten van Côte d'Ivoire. Naar Dindane en Emmanuel Eboué (hopelijk spelen ze met die geniale truitjes van op de foto). Als ze Weltmeister worden, dat beloof ik hier plechtig, dan neem ik het vliegtuig naar Abidjan om daar feest te vieren.

0 Reacties:

:
:
:

BloggerHacks

<< Home