donderdag, juni 15, 2006

Pas gelezen: Crisiscommunicatie

Van tijd tot tijd lust ik een business book. Deze keer over Crisiscommunicatie, kwestie van op het ergste voorbereid te zijn. Wat ik aangekruist heb:

- De eigen werknemers kunnen een heel goed kanaal zijn om geruchten tegen te spreken.
- Als een actiegroep een bepaalde studie lanceert die een bepaald product, bedrijf of sector in een negatief daglicht stelt, is het essentieel om de communicatie niet specifiek op die aanval te richten. Op dat moment wordt men immers in de defensieve rol geduwd en is men gedwongen telkens te reageren op elk nieuw item rond de studie.
- Probeer steeds een stap verder te denken met betrekking tot wat de media nodig hebben of waarin ze geïnteresseerd zijn.
- (in debatten:) Als u in de rede wordt gevallen door iemand anders dan de persoon tegen wie u aan het spreken bent, vermijd dan alle oogcontact en ga er zeker niet op in.

0 Reacties:

:
:
:

BloggerHacks

<< Home