zaterdag, juni 17, 2006

Ivoorkust > Ghana

Mijn ploeg, Ivoorkust, ligt er al uit, na amper twee speeldagen. Nochtans waren ze tegen Argentinië en Nederland twee keer niet de mindere. Maar in de tweede helft tegen Nederland, toen ze een achterstand moesten ombuigen, miste ik wat bezieling.

Ik heb mij dus moeten verleggen, en heb Ghana uitgekozen. Ik beleefde er jaren geleden nog schone dagen, en van alle Afrikaanse landen die ik al bezocht, beviel Ghana mij meest. Tegen een zeer sterk Italië leverden ze een zeer sterke prestatie, en Tsjechië, toch niet om het even wie, konden ze verslaan. Super.

Het grote verschil met Ivoorkust is de keeper, Kingston, die spectaculaire reddingen verrichtte. Een vliegenvanger als de Ivoriaanse Tizié hoort niet op een wereldbeker anno 2006.

Een speciale pluim voor Essien, de centrale Ghanese middenvelder die ik al jaren in de mot heb, ontegensprekelijk een van de beste spelers van de wereld (zie foto). En voor het Duitse publiek dat hard voor Ghana supporterde, zingend O, was ist das schön. Het moet die gasten deugd gedaan hebben, in een stadion waar veel meer Tsjechen dan landgenoten aanwezig waren.

En verder: de revelatie van het tornooi voor mij is Tevez, de tweede Messi. Dat Saviola een stukske kan voetballen, wisten we al. Eigenaardig dat Barça hun huurling niet terughaalt. En mikt op spelers als Henri en Lampard, spelers die er niet thuis horen, zie maar Van Bommel.

0 Reacties:

:
:
:

BloggerHacks

<< Home