donderdag, februari 23, 2006

Online text editor Writely

Laatst had ik schaarste aan schrijfruimte op de harddisk van mijn laptop. Ik maakte wat plaats vrij en had daarbij ongewild Word gewist, op mijn browser na het programma dat ik meest gebruik. Dom dom dom. Omdat ik mijn installatie-cd-rom's met alle soft al lang kwijt ben (mijn laptop is al twee en een half jaar oud) ging ik op Tucows op zoek naar freeware dat die functie overneemt. Tevergeefs.
Ik startte een nieuwe zoektocht: een online text editor. StarOffice van Sun Microsystems waarvan ik wist dat het ooit gratis was, kost nu centjes. Dus kwam ik bij Writely terecht. Een goede keuze, deze internetapplicatie werkt zeer goed. Word-documenten kan je makkelijk opladen en openen. En met werkgroepen kan je documenten delen met mensen die op een andere server zitten. Fantastisch allemaal, en dat voor een systeem dat nog in test draait (al is dat tegenwoordig een trend, in beta blijven).
Eén minpuntje: Writely werkt niet onder mijn geliefde Opera-browser. Explorer is bij mij al lang geïnfecteerd met alles wat ongezond is, dus moest ik Firefox downloaden (ik ben mijn harde schijf weer aan het volgooien). Neem van mij aan; de laatste versie van de gratis Opera is superieur.

0 Reacties:

:
:
:

BloggerHacks

<< Home