maandag, november 14, 2005

Treurnis

In Brussel komen de relletjes niet goed van de grond, heb ik de indruk. 's Avonds dringt het lawaai van politiesirenes mijn living binnen via de kantelramen. 's Ochtens luister ik vervolgens verwachtingsvol naar het radiojournaal. Het is telkens van een kale reis thuiskomen tot zover. Hier valt ook nooit iets te beleven.

Enkele tips voor de relschoppers:

* Is het jullie al opgevallen dat de meeste eigenaars van de auto's die jullie Franse makkers in de banlieues in brand steken eigendom zijn van hun eigen buren? Daarom, pak het slimmer aan in België en verleg jullie actieterrein van Anderlecht, Molenbeek, Sint-Gillis en Brussel Stad naar Brasschaat, Oudergem en Uccle.

* Richt jullie niet op Peugeot's 306. Steek alleen BMW's X5 en meer van dat schreeuwlelijk gevaarte in de fik.

* Schilder de handen rood van het standbeeld van Godfried van Bouillon op het Koningsplein in Brussel. Zelfs van niet-moslims als mezelf kan je dan op een greintje sympathie rekenen want ik moet in mijn stad geen standbeelden voor massamoordenaars.

Voor meer revolutionair advies, één adres: Max Dusseldorf!

0 Reacties:

:
:
:

BloggerHacks

<< Home