woensdag, augustus 10, 2005

Belgacom TV

Vanaf vandaag is Max Dusseldorf aangesloten op Belgacom TV. IDTV (interactive digital television) zal zijn geheimen prijsgeven.

Er zijn veel nieuwe zenders te bekijken, zoals Fashion TV. Dat zijn non-stop modeshows. Maar momenteel worstel ik nog met de interface van Belgacom TV. Die is bijlange niet optimaal. De posten zitten op onmogelijke nummers en die zijn niet veranderbaar. De digitale tv-gids is schier onleesbaar. De digitale videotheek puilt allesbehalve uit en als je een film wil zien moet je zoeken in een droge alfabetische lijst. En dan zijn er nog van die functies zoals het instellen van een waarschuwer. Je wil bijvoorbeeld het laatavondjournaal niet missen maar voordien rustig kunnen zappen. Dan kan je ervoor zorgen dat of het laatavondjournaal vanzelf op je scherm verschijnt, of je een pop-up met een waarschuwing krijgt. Ik vraag mij af wanneer ik die functies zal bezigen.

Waarom ik koos voor Belgacom TV en niet voor Telenet? Heel eenvoudig: Telenet is niet actief in Brussel. En ik had al een Belgacom-lijn en -ADSL-abonnement. En last but not least: het bijzondere voetbalaanbod op Belgacom TV. De operator betaalde 36 miljoen euro voor de rechten van het Belgisch voetbal, en daarbij komen nog de kosten om de matchen in beeld te brengen. Een zot bedrag dat ze nooit kunnen terugverdienen. Zijn ze dan gek bij Belgacom? Ik denk het niet. Zie hier het gevaar: als IDTV aanslaat en als veel huishoudens daarvoor zouden opteren voor IDTV via Telenet, dan zouden diezelfde Vlaamse huishoudens bijna automatisch overschakelen op kabelinternet en telefonie via Telenet. Belgacom wou via een stunt binnentreden in het televisielandschap om zijn kernactiviteiten te kunnen behouden. Het wordt hoe dan ook niet gemakkelijk voor Belgacom in Vlaanderen.

U merkt het: economie is Max Dusseldorf niet vreemd.

1 Reacties:

Hey! Ѕοmeone in mу Faсеbook grοup shared this site with us so
I сamе to give it a look. I'm definitely loving the information. I'm
boоk-markіng and will be tweеting this to my fοllоwеrs!

Terrific blog anԁ аmazing ԁesign and ѕtyle.


Herе is my homepаge :: P0rn Cliρs :
: ::
@ 11:17 p.m.



 

:
:
:

BloggerHacks

<< Home