maandag, maart 28, 2005

De grootste Belg en de grootste Vlaming

Het is een mooie website geworden, die van de grootste Belg.

Toch een opmerking. Moeten wij de grootste Belg of de grootste Vlaming kiezen? Mij maakt het niet uit, ik ben flamingant noch belgicist, maar als Vlamingen en Walen aparte verkiezingen houden, met aparte winnaars, dan zouden ze beter de grootste Vlaming respectievelijk grootste Waal kiezen, me dunkt.

Op wie ik zal stemmen? Ik verkeer nog in dubio. Ik vind Merckx de grootste Belg en Schotte de grootste Vlaming. Het moet alleszins een coureur worden. De Duitsers hebben Adenauer verkozen, de Britten Churchil, het zou te idioot zijn als wij daar koning Boudewijn tegenover zetten. Het mag sowieso geen politieker worden, die mensen zijn al zelfingenomen genoeg.

Canvas en Radio1 organiseren de verkiezing, dus zal het wel niet de man hierboven worden. Met VTM aan zet was dat niet uitgesloten geweest.

Ik leerde bij dat Ilya Prigogine (grondlegger van de chaostheorie waar ik volledig achter sta) een Belg was, een Russische Belg. Lemaître noemen ze de bedenker van de Big Bang-theorie. De verdienste daarvoor zou ik eerder bij Hubble leggen.

0 Reacties:

:
:
:

BloggerHacks

<< Home