Een Espresso alstublieft
Voor marketing moet je niet slim zijn, zegt mijn broer altijd. Ik neig meer en meer hem te geloven. De Standaard kondigde onlangs aan een krant te zullen maken voor de internetgeneratie, De Standaard Espresso. Papier voor de e-mannen; als dat lukt, dan kan Suzuki werk maken van een moto voor de wielertoerist.

Mannen met snorren hebben nog veel te leren, daar ga ik vanuit. Daarom vroeg ik in de andere landstaal: "Hebt u al eens productdifferentiatie overwogen, met de internetgeneratie die aankomend is?" Marketing is niet moeilijk, ziet u, marketing is improvisatie, en weg was ik. De distributie van de nieuwe krant kan nog beter, bedacht ik als was ik een volleerd marketeer, alsook de brand awareness van de verkopers.
Bij een volgende kiosk had ik wel prijs; ik kwam thuis met de prooi van mijn koopjacht die ik ondertussen gelezen heb. De artikels zijn kort, het zijn eigenlijk de artikels van De Standaard waar de tweede helft van afgeknipt werd. Je bent niet bedrogen, een gehalveerde gazet voor de helft van de prijs. Het is gewoon dat ik de tweede helft van de artikels het interessantst vind.
Het is een handig ding, die Espresso. Waarschijnlijk is het waar dat mensen de tijd niet meer hebben om een volledige krant te lezen. Vroeger zou een cultuurpessimist een bevlogen stuk schrijven over de teloorgang van de leescultuur, nu zegt men gewoon, de klant heeft gelijk, onze artikels moeten korter. Afgezien van dat miskozen label 'internetgeneratie' voor de doelgroep, sta ik achter het initiatief.
1 Reacties:
Leuke blog met gezapige overpeinzingen waar je zo de grijnzende mondhoeken bij ziet. Ik lust wel meer van dat.
Die Expresso vond ik niet slecht, alleen te veel sport en nog te weinig opinie naar mijn zin. Het verschil met de Metro is te klein, vrees ik, maar misschien mikken ze op niet-forensen.
Greetzzz
B Boy
B Boy @ 5:04 p.m.
<< Home